Accesibilitate

SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA 112

Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU) reprezinta o componenta importanta a obligatiilor serviciului universal, fiind prevazut şi în una din Directivele semnificative pentru politicile sectorului de telecomunicatii din acquis-ul UE.

Apelarea numarului 112 reprezinta o cale rapida de a comunica cu dispeceratele de urgenta (Politie, Pompieri, Ambulanta) în timpul unei situatii de urgenta.

Sistemul 112 functioneaza la nivelul intregii tari, în toate retelele de telefonie, fixe sau mobile.

Sistemul 112 vizeaza asigurarea protectiei cetatenilor şi a unui grad inalt de asistenta indiferent de locul în care se afla acestia. Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU) este construit prin crearea centrelor de preluare a apelurilor de urgenta şi dotarea acestora cu un sistem operativ de telecomunicatii, destinat anuntarii, receptionarii, prelucrarii şi transmiterii către serviciile solicitate a apelurilor de urgenta, în mod centralizat şi unitar. Sistemul este folosit şi pentru comunicarea intre serviciile specializate de interventie ale Politiei, Pompierilor, Ambulantei, care au obligatia de a actiona în cazul apelurilor de urgenta.

Apel 112 este o aplicaţie gratuită pentru telefoanele mobile cu sisteme Android şi iOS, capabilă să genereze infomaţia de localizare ale telefonului mobil (GPS) şi să transmită poziţia geografică a telefonului...aflati mai multe

CE ANUNTI LA 112?

Daca sunati la 112 trebuie sa anuntati:
- Ce urgenta aveti;
- Unde este urgenta;
- Unde va aflati;
- De la ce numar de telefon sunati;
- Cum va numiti

Operatorul evalueaza urgenta apelantului în functie de informatiile primite şi transmite aceste informatii la agentia/agentiile de urgenta abilitate în rezolvarea cazului respectiv. Daca este nevoie de interventia tuturor agentiilor, datele preliminare ale cazului sunt transmise simultan, în maximum 2-3 secunde.

Dupa furnizarea acestor date trebuie sa ramaneti la telefon pentru a fi pusi în legatura cu agentia de urgenta de care aveti nevoie şi pentru a primi eventuale recomandari.

Daca legatura cu numarul 112 se intrerupe, trebuie sa sunati din nou. Ramaneti calmi şi raspundeti la toate intrebarile; nu inchideti pana cand nu vi se spune.

Sunati la 112 doar daca aveti o urgenta!

CUM SA FITI PREGATIT PENTRU O SITUATIE DE URGENTA?

Exista probabilitatea ca fiecare dintre noi sa fie nevoit sa foloseasca 112 macar o data în viata.

112 nu reprezinta doar un numar de telefon, ci un ajutor rapid care depinde de informatiile vitale pe care le oferiti.

Cand o persoana nu este pregatita sa anunte o urgenta pot aparea frica, panica şi confuzia. Din fericire, daca o persoana este pregatita şi aplica unele principii şi proceduri de baza, aceasta poate anunta adecvat o urgenta.

Cand sunteti pusi în fata unei situatii de urgenta, fiti calmi. Este foarte important sa va concentrati asupra a ceea ce urmeaza sa solicitati şi sa raspundeti corect la intrebarile puse de operatoare. Evaluati situatia, adunandu-va gandurile, intelegeti ceea ce se intampla. Intrebati-va: Ce trebuie sa fac?, apoi treceti imediat la actiune.

Trebuie sa evitati cu orice pret panica pentru a putea face fata situatiei în mod inteligent. Nu uitati ca timpul este extrem de pretios în cazul unei urgente.

Daca tineti cont de aceste sfaturi puteti contribui la salvarea unei vieti, puteti impiedica extinderea unui incendiu în imprejurimi, puteti preveni o crima sau o infractiune şi puteti contribui la prinderea un criminal sau infractor.

CAND SECUNDELE CONTEAZA, RASPUNDETI URGENT LA INTREBARILE PUSE DE OPERATOAREA DE LA 112 ! INAINTE DE A FORMA 112 TREBUIE SA CUNOASTETI NUMARUL DE TELEFON DE LA CARE SUNATI, ALTFEL APELUL DUMNEAVOASTRA POATE FI EVALUAT CA NESERIOS.
IN ACEST CAZ NU VETI PRIMI AJUTORUL CERUT!

Daca doriti sa beneficitati de serviciile puse la dispozitie prin sistemul 112, nu ezitati sa va dati datele cerute de operator!

Apelul la 112 este posibil şi în situatia în care, în urma neplatii abonamentului, operatorul v-a intrerupt accesul la convorbirile telefonice.

CUM FOLOSIM TELEFONUL MOBIL?

- telefonul dumneavoastra mobil poate fi setat sa apeleze 112 apasand doar pe o tasta, insa ATENTIE, puteti apela accidental la 112 şi sa nu stiti;
- folositi telefonul cu grija, pentru a preveni apelarea automata din greseala a numarului 112!
- in cazul în care aveti activata optiunea “Numar ascuns”, sistemul 112 are capacitatea de a determina automat numarul şi locatia dumneavoastra!
- parintii trebuie sa ii invete pe copii sa foloseasca telefonul mobil pentru a suna, în caz de urgenta, la 112!
- daca va aflati intr-o zona în care furnizorul dumneavoastra de telefonie mobila nu are acoperire şi trebuie sa sunati de urgenta la 112, nu disperati!  Apelul la 112 va fi preluat de alt operator de telefonie mobila care are acoperire în zona respectiva;
- apelul de la un telefon mobil cu cartela reincarcabila nu furnizeaza inca identitatea dumneavoastra. Raspundeti corect la intrebarile operatoarei şi dati amanunte despre locatia exacta a urgentei (puncte de reper).

NU UITATI! INAINTE DE A PORNI LA DRUM, ASIGURATI-VA CA BATERIA TELEFONULUI ESTE INCARCATA!

Daca bateria este pe sfarsite, s-ar putea sa dati un singur telefon. În acest caz fiti gata sa furnizati informatii complete despre natura urgentei.

Locație:

Adresa: Baia Mare, Str. Progresului, nr. 17A

Secretariat: 004-0372.11.85.92

Centrala: 004-0262.21.28.88

Dispecerat - Transport: 004-0262.20.73.19

Fax: 004-0262.21.75.55

E-mail: secretariat@ambulantamaramures.ro

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru.
Politica de Cookies